Milunka Savić

 


Да наданшњи дан, 1973. године, умрла је српска хероина Милунка Савић, најодликованија жена у историји ратовања!


"У три рата била сам бомбаш. Била сам увек тамо где је трабало уништити непријатељску осматрачницу, разорити митраљеско гнездо, ухватити "живи језик". Ја сам то некако лако радила. У рату је најважније да изненадиш непријатеља. Ако ти постигнеш, онда си свршио посао. Мени је највише помагало то што сам имала урођени осећај да бацим бомбу тамо где сам наумила, и то далеко. Сви су се томе чудили. А ја, у ствари, нисам ни учила како се баца бомба. Са собом сам увек носила четири српске бомбе, Васићеве. Она најбоље лежи у руци, четвртаста је, и где је бациш, ту се укопа у месту и експлодира. На солунском фронту намучила сам се са француском бомбом. Она је јајаста, па где је бациш, ту не експлодира, већ се откотрља лево или десно."


Овако је описана једна акције Милунке Савић:


Бојиште ври. Кључа. Војници као да су добили крила, гоне непријатеља који бежи преко Дрине остављајући своје мртве и рањене. Сунце припекло, пресијавају се бајонети.


Милунка се за тренутак одлепи од своје десетине, изби на брежуљак, па одозго баци две бомбе. Настаде тресак, земља задрхта.


У том тренутку налете група Аустријанаца.


- Предајте се! - грмну Милунка. - Предајте се!


Војници без речи побацаше пушке и дигоше руке у вис.


Одвела их је командиру и рапортирала.


- Господине пуковниче, двадесет заробљених Шваба!


Истог часа окренула се назад и одјурила напред да гони непријатеља.


Након 7 година ратовања, Милунка је молила за посао, чистила трамваје, степенице, прозоре. Живела без струје, јела јабуке и хлеб. Потпуно заборављена.




Коментари

Популарни постови са овог блога

Церска битка - 10 ствари које треба да знате о њој

Војвода Степина Пензија

Mihajlo Pupin

MISTERIJA „PIERCE-ARROW SEDANA“ VOŽENOG BEZ MOTORA: GDE JE NESTAO TESLIN AUTO NA KOSMIČKU ENERGIJU?

Gvozdene Čiče